מה משפיע על הטווח של הרכב החשמלי שלכם?
“טווח הנסיעה” של רכב חשמלי הוא נתון שמשמעותו כמה קילומטרים אפשר לנסוע לפני שהסוללה תתרוקן לחלוטין. בזמן הרכישה, הקונים מעוניינים שנתון טווח הנסיעה עליו מצהיר היצרן יהיה קרוב ככל האפשר לטווח הנסיעה שהם יקבלו במציאות.
פרוטוקול ה-WLTP אכן משקף בצורה ריאליסטית יותר את צריכת האנרגיה של הרכב וטווח הנסיעה שלו.
ועדיין, טווח הנסיעה שיתקבל במציאות מושפע מגורמים שונים:
- מהירות: נסיעה במהירות קבועה של 130 קמ”ש תקצר בחצי את טווח הנסיעה שיתקבל בהשוואה לטווח המתקבל לפי תקן WLTP.
-
- טמפרטורה: הטמפרטורה החיצונית, ולא משנה אם יש צורך לחמם את תא הנוסעים או לקרר אותו, תשפיע על טווח הנסיעה של הרכב שלכם. כאשר הטמפרטורה בחוץ היא 0 מעלות, טווח הנסיעה של רכבכם יתקצר בכ-10%.
-
- צורת הנהיגה: סגנון נהיגה זורם ומודע יעזור לכם להפיק את טווח הנסיעה האופטימלי.
-
- סוללה: חימום וקירור הרכב יכולים להיות אחראים ל-10% עד 30% מצריכת האנרגיה, אולם אלמנטים חשמליים אחרים (כגון מגבים, פנסים ומערכת השמע) הם בעלי השפעה זניחה.
-
- טופוגרפיה: כאשר אתם נוסעים בעליה, צריכת האנרגיה של רכבכם עולה, מה שמקצר את טווח הנסיעה. לעומת זאת, כאשר אתם נוסעים בירידה, אתם מחזירים לעצמכם חלק מהאנרגיה בזכות הבלימה הרגנרטיבית.
כדי להפיק את הטווח המקסימלי מהרכב שלכם, אתם יכולים להיעזר ב”מחוון הכח” שבלוח המחוונים כדי לפקח על צריכת האנרגיה שלכם בזמן אמת.
בנוסף, שימוש במצבי נסיעה – driving modes – מסוימים, כגון Eco-Drive או Brake – הם דרך נוספת להאריך את טווח הנסיעה של הרכב שלכם.
*נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן. נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער ביחס לנתוני המעבדה.