• דרגת זיהום
    • 1
  • רמת אבזור בטיחותי
    • 4

טעינת רכב חשמלי – תגידו שלום לתדלוק הרכב שלכם

עד לפני כמה שנים רכב חשמלי היה מחזה נדיר בכבישי ישראל, כיום הוא כבר דבר שבשגרה. מכירות של כלי רכב חשמליים בארץ ובעולם במגמת עלייה ולפי התחזיות כלי רכב מונעי חשמל יהוו בעתיד הלא רחוק את הנתח הגדול בשוק התחבורה. שוקלים להתקדם לרכב חשמלי? מצוין! ריכזנו עבורכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הטענת כלי הרכב

העתיד כבר כאן: מהן היתרונות והאפשרויות של טעינת רכב חשמלי?

כמו שכלי רכב מונעי דלק מצריכים תדלוק, כלי רכב מונעי חשמל מצריכים טעינה. היתרון הוא שהתהליך נקי, נטול ריחות לא נעימים ואדים רעילים.

פתח ההטענה, דמוי פתח התדלוק, ממתין לכם באחד מקצוות הרכב. לפני שתגלו איך מתבצע התדלוק, אתם ודאי שואלים – איפה מטעינים רכב חשמלי?, ישנן שלוש אפשרויות בהן תוכלו לבחור:

מהן אפשרויות הטעינה של רכב חשמלי?

  1. טעינת רכב חשמלי אפשרית באחת מבין עמדות הטעינה הציבוריות הפרוסות ברחבי הארץ. דגמי אופל החשמליים תומכים בטעינה מהירה (DC), ובתוך כחצי שעה תוכלו לטעון סוללה כמעט ריקה ל- 80% מהסוללה, ולהגיע לכל מקום מבלי לזהם ולשרוף דלק.
  2. במידה ואתם גרים בבית פרטי או בבניין בו יש לכם חניה פרטית הרשומה בטאבו, תוכלו להסתייע באחת מהחברות המספקות עמדות טעינה לרכב חשמלי לבית פרטי ולהתקין עמדה כזו בביתכם. במידה ואתם מתגוררים בבניין, יהיה עליכם לקבל את הסכמת ועד הבית להתקנת העמדה. עמדות הטעינה הביתיות אינן עמדות מהירות אלא עמדות מסוג AC, כך שמשך זמן טעינת הרכב מצריך יותר זמן. בעמדות כאלו נהוג להשאיר את הרכב לטעינה במשך הלילה ובבוקר הוא יחכה לכם טעון במלואו.   
  3. שקע ביתי רגיל, אך לפי החוק עד שעתיים ויש להתחבר רק לשקע כח.

אפילו עד אילת: מהו טווח הנסיעה של רכב חשמלי

אחד החששות העיקריים במעבר לרכב חשמלי הוא האם טווח הנסיעה גדול מספיק. בשנים האחרונות הרכבים החשמליים עשו קפיצה משמעותית, וטווחי הנסיעה שלהם התארכו בצורה ניכרת.

עם טווח של למעלה מ- 320 ק”מ* לפי תקן WLTP המחמיר, ותמיכה בטעינה מהירה (DC), תוכלו לתכנן את הנסיעה שלכם ולהגיע לכל מקום בארץ, כן, גם לאילת.

ניתן למצוא את כל עמדות הטעינה באפליקציות הניווט השונות, חיפוש מהיר מגלה שהן נמצאות בכל רחבי הארץ, הצפונית ביותר נמצאת בקרית שמונה, והדרומית ביותר באילת, ישנן כאלו גם בים המלח, מצפה רמון ולאורכו של כביש הערבה  בעזרתן תוכלו לטעון את הרכב החשמלי שלכם במהירות ובקלילות וליהנות מהפסקת התרעננות.

מהיר, נוח ונקי

 כפי שצוין, מדובר בחוויה נוחה במיוחד. במידה והגעתם לאחת מעמדות הטעינה הציבוריות, תוכלו בקלות לחבר את כבל הטעינה המובנה בתחנה אל שקע הטעינה הנמצא ברכבכם, ובעזרת האפליקציות הייעודיות של כל אחת מספקיות הטעינה תוכלו להתחיל להטעין את רכבכם, כשתחליטו שהספיק לכם תוכלו להמשיך בדרככם.

סוללת הרכב החשמלי של אופל מגיעה עם אחריות ל-8 שנים או 160 אלף ק”מ כך שאתם יכולים להיות שקטים. לאחר שתבצעו את השינוי ותתקדמו לרכב חשמלי, תגלו שהעולם הנקי והמודרני שהצטרפתם אליו ישכיח מהר מאוד את החוויות הקודמות שלכם בתחנות הדלק ולא תבינו איך לא עשיתם את המעבר מוקדם יותר.  

נתוני טווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן. נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה.*

 

מתעניינים ב-MOKKA-e

השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב