יום הולדת לאופל- 160 שנים של קדמה

היצרנית הגרמנית חוגגת עשורים של בטיחות, נוחות ופריצות דרך טכנולוגיות

שנת 2022 היא שנה מיוחדת מאוד עבור אופל. במשך 160 שנה אופל מייצרת חידושים במחירים נוחים עבור הקהל הרחב. יצרנית הרכב נשארה נאמנה למחויבות זו עד היום. מדגמים אייקוניים כמו הקפיטן והקאדט ועד לרבי מכר נוכחיים כמו המוקה, אסטרה וקורסה. בדיוק כפי שאופל הייתה חלוצה בשנות ה-20 עם כניסת טכנולוגיית פס הייצור, יצרנית הרכב נמצאת כעת בדרך להפוך למותג שיסתמך כולו על רכבים חשמליים באירופה מ-2028.

“אופל מניעה אנשים כבר 160 שנה. היום אנחנו מונעים על ידי אותה רוח כמו מייסד החברה אדם אופל: טכנולוגיה וחידושים לכולם – בין אם מכונות תפירה, אופניים או מכוניות. כל זה עם ראייה ברורה של העתיד, תמיד מוכנים להתמודד עם אתגרים חדשים. רבי מכר רבים מההיסטוריה העשירה של אופל הם ראייה לכך, וכך גם הדגמים הנוכחיים שלנו, שרובם כבר מחושמלים. משנת 2028, אופל תהיה מותג חשמלי באירופה. לכן אנו ערוכים היטב ל-160 השנים הבאות”, הצהיר לאחרונה מנכ”ל אופל.

ניידות מתקדמת במחיר נגיש

אופל קובעת שוב ושוב את הקצב עם דגמים חדשים ומכתיבה מגמות. אופל קאדט שגלגולה הראשון הוצג ב-1936, היא דוגמה מצוינת לכך. ב-1962 כבר היו מיליון אופל קאדט על הכביש. לאחר 12 דורות של קאדט, הוחלף שם הסדרה לאופל אסטרה. גם היום, אופל דואגת שהאסטרה תכיל את הטכנולוגיה המובילה בעולם ותביא אותו אל הקטגוריה המשפחתית-קומפקטית. את המורשת ניתן לראות ויזואלית אפילו באסטרה החדשה ביותר, כשפרטי עיצוב אייקוניים, כמו חלונות קורה C הייחודיים ועוד.

אופל זכתה להצלחה רבה גם עם אופל קורסה כמובן. הסופרמיני, שחוגגת השנה 40 שנה, הייתה רב מכר כבר מיום הצגתה. הדור הנוכחי ממשיך את ההצלחה, מוסיף גרסה כל חשמלית לראשונה ומהווה רב מכר בזכות עצמו.

בטיחות ונוחות לכולם

באופל תמיד שמו דגש על רמת בטיחות גבוהה ונוחות בלתי מתפשרת. אם זו השלדה האחודה או קפיצי הסליל החדשניים באופל תמיד קבעו סטנדרטים חדשים בכל הקשור לנוחות. באותה תקופה הם גם קבעו סטנדרטים בטיחותיים בסגמנטים שונים על בלמי דיסק, מגבר בלם ומוט הגה טלסקופי בטיחותי. בשנות ה-90 אופל הייתה הראשונה להציג כרית אוויר לנהג ולנוסע מלפנים כסטנדרט. שילוב אמצעים בטיחות נוספים כמו מושבים מיוחדים, קורות חיזוק בדלתות ומותחני חגורה אוטומטיים חיזקו גם הם את מעמדה של אופל.

בשנת 2003, אופל הייתה יצרנית הרכב הראשונה שהציגה פנסים דינאמיים שהציעו תאורה אל תוך הסיבוב בסגמנטים שונים. בשנת 2015, אופל אסטרה הייתה הראשונה שהציגה את Intelli-Lux LED® Matrix Light האדפטיבית. בדורה אחרון, המערכת הזו כוללת 168 רכיבי LED, המספקים תאורה מושלמת בתנאי דרך קשים מבלי לסנוור את התנועה בדרך.

לצד אותה בטיחות, באופל ממשיכים להשקיע בנהג ובנוסעים עם מושבים המציעים נוחות גבוהה והתאמה מדויקת לגוף. הדור העדכני של המושבים הארגונומיים של אופל מציעים אפשרויות כיוונון רבות וכוללים גם אוורור ועיסוי (בדגמים מסוימים). המושבים הייחודיים כוללים גם אישור של האיגוד הגרמני המקדם את בריאות הגב.

לעורר את הרגש

באופל ידעו לאורך השנים לייצר מכונות שפונות אל הרגש ולא רק אל ההיגיון. רק לאחרונה הציגה החברה את אופל מנטה GSe – מכונית שכולה מחווה לקופה הספורטיבית המפורסמת, עם הנעה חשמלית עדכנית. מכונית הספורט, שהייתה מכונית פולחן בשנות ה-70 וה-80 היא לא היחידה, ולאופל רשימה ארוכה של מכוניות ספורטיביות שזכו להצלחה על הכביש הציבורי ומסלולי המירוצים.

האופל GT, היא בלי ספק אחת האייקוניות שבהן. מכונית הספורט דו-מושבית שהציגה עיצוב שבעט בכל המוסכמות. הביצועים, העיצוב הייחודי והמחיר האטרקטיבי שלה הפכו אותה ללהיט. בימים אלו, זו מכונית אספנות מבוקשת, נחשקת, שגוררת אחריה אוהבים נלהבים משנות ה-60 ועד היום.

ב-1990, קופה נוספת הצטרפה למסורת הזו והציגה עיצוב שובר מוסכמות. המראה המצודד הציג אלגנטיות ברורה לצד יעילות אווירודינמית מרשימה וקבע שיא עולמי של מקדם גרר של 0.26. יעילות פילוח האוויר של הקליברה לצד מנועים חזקים, התבטאו במהירות מרבית של 245 קמ”ש. הרצון לשבור שיאים, גם כאלו הקשורים במהירות, הוא משהו נוסף שמחובר לאופל מימיה הראשונים.

על מסלולי המרוצים אופל יכולה לציין הישגים רבים. על מסלולי הראלי לדוגמה, אופל אסקונה זכתה להצלחה רבה לרבות אליפות אירופה לראלי. הראלי החשמלית של הקורסה החדשה מתחרה באליפות הראלי החשמלית הראשונה בעולם, ומראה שמהירות וביצועים מתחברים בצורה מיטבית להנעה מתקדמת וירוקה.

קיימות ושמירה על הסביבה

נושא הקיימות מקבל תנופה רבתי בזכות מגמת החשמול העדכנית. באופל זה התחיל עם הצגת רכב ניסוי חשמלי שקבע שיאי עולם לרכבים חשמליים. אופל המשיכה בתפקידה כחלוצה חשמלית גם בכלי רכב בייצור סדרתי, עם אופל אמפרהe-. המכונית שזכתה בתואר “מכונית השנה 2012”, הייתה הרכב החשמלי-היברידי הראשון המתאים לשימוש יומיומי עם טווח נסיעה של כ-500 ק”מ.

אחריה האופל אמפרה-e הציעה הנעה חשמלית טהורה וטווח של 520 ק”מ. בשנת 2019 השיקה אופל את קורסה e, הסופרמיני החשמלית הראשונה של המותג. הקורסה החשמלית מביאה את בשורת הניידות החשמלית לקהל רחב יותר. וכמובן, שמגוון הדגמים החשמליים ממשיך לצמוח כשעד 2028 כל דגמי אופל יהיו זמינים בגרסאות מונעות החשמל.

החדשנות לא עוצרת כאן, וממשיכה הלאה לעתיד. את זה מדגימה גרסת המימן של אופל ויוארו. טכנולוגיית תא הדלק, נישאת על הדגם הזה כמסמנת את עתיד ואת פריצת הדרך לתחום הנעה נקי נוסף. אופל משתמשת כאן בניסיון הנצבר במשך למעלה משני עשורים של פיתוח הנעת תא דלק ומימן. מראשית ימי המחקר של הטכנולוגיה ועד לניסויים נרחבים בשימוש לקוחות – אופל מפגינה גם כאן מומחיות וניסיון המשקפים היטב את רוח החדשנות של החברה.

מתעניינים ברכבי אופל?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב