• דרגת זיהום

    • 12
  • רמת אבזור בטיחותי

    • 1
    • 3

אופל גרנדלנד – כלי חדש מוקפד ואיכותי יותר מתמיד

תכנון וביצוע גרמני מוקפד, הדור החדש של אופל גרנדלנד עולה לרמה גבוהה יותר מאי פעם של דיוק, איכות, שימושיות מצטיינת ואחזקה משתלמת.

בעולם הצפוף של רכבי הפנאי החדשים, בעיקר אלה מקבוצת C-SUV שהישראלים מאד אוהבים, קשה מאד להתבלט מעל לשאר ולמשוך את תשומת הלב של נהגי ישראל. אבל מספיק מבט אחד בדור החדש של אופל גרנדלנד כדי להבין שמדובר כאן במשהו אחר. פחות מוצר גלובלי חסר זהות, חזרה לערכי הליבה של אופל עם עיצוב וביצוע גרמני איכותי ללא פשרות. בתוך זה משולבת מערכת הנעה היברידית מתונה על בסיס מנוע טורבו-בנזין חדש וכמובן חבילה טכנולוגית לסיוע בנהיגה וקישוריות.

בסיס ועיצוב

כדי ליצור רכב פנאי מודרני וחדשני יש צורך בפלטפורמה, בסיס מכאני, מהדור החדש ביותר, כזו שתהיה מסוגלת לתמוך במערכות הסיוע והבטיחות האקטיביות, לספק בטיחות מירבית וכמובן לתת חווית נסיעה דינאמית, נוחות מעולה ושימושיות מצטיינת. לשם כך נבחרה פלטפורמת STLA Medium החדשה של קבוצת סטלנטיס המאפשרת לנהגים ליהנות מכל היתרונות המרימים את רכב הפנאי הזה מעל לכולם.

כאשר שוק הרכב רווי במותגים חדשים והנהגים לוקים, שלא באשמתם, בעיוורון מותגי, אין דבר חשוב יותר מזהות ברורה ומובחנת כדי לזהות מיד את התכונות והיתרונות של הרכב. אופל היא אחת מיצרניות הרכב הוותיקות ביותר בעולם ומייצרת מכוניות עוד בשנת 1899 – שלושים שנים לערך לאחר שהחלה פעילות כיצרנית של מכונות תפירה. עם מסורת כה עשירה מגיע גם קוד עיצוב יוצא דופן וזה בא לידי ביטוי בעיצוב בחזית הייחודית שאופל מכנה VISOR וכוללת גריל ניצב עם חתימת אור ייחודית, וגם סמל אופל מואר בגרסה הבכירה, מתחתיו פגוש עם כונסי אוויר לחיזוק המראה הדינאמי ומעל מכסה מנוע אופקי עם קו שדרה רציף הנמשך מסמל היצרן עד לשמשה קדמית. בהתאם לרמת הגימור בחזית יהיו פנסי פיקסל אקטיביים היוצרים מראה עתידני, משלבים סמל מואר וגם בעלי ערך בטיחותי רב בזכות מניעת סינוור אקטיבית. תאורה מקצה לקצה. שמשות כהות, חישוקי 19 אינץ' וגם חתימת אור ייחודית מאחור עם כיתוב OPEL באפקט תלת ממדי. התוצאה היא רכב פנאי שנראה מאד נקי-אך-שרירי ומוצק. מינימליסטי ועוצמתי בו זמנית.

הממדים תומכים באפקט. בסיס הגלגלים ארוך יותר מהדור הקודם ב-10.9 ס"מ. זה הרבה מאד ובעל משמעות רבה למרחב הפנימי וכמובן לדינאמיות ולאופן שבו הגרנדלנד זז. בסיס הגלגלים הוא עתה 278.4 ס"מ. האורך הכללי של המרכב ניצב על 465 ס"מ – תוספת של קצת יותר מ-17 ס"מ ביחס לדור הקודם. הרוחב גם הוא צמח ל-190.5 ס"מ מרווחים במיוחד וגם הגובה עלה ל-166 ס"מ. העיצוב החדש, עם הממדים הגדולים יותר והאיבזור החיצוני המוקפד יוצרים אפקט וויזואלי חזק מאד.

עוד מי שנהנה מאפקט חיובי יהיו הנוסעים שמקבלים מרחב פנימי רב יותר בכל פרמטר. זה מתחיל מתא מטען עם נפח של 550 ל' שבעזרת קיפול המושב האחורי יתקבל נפח של 1,645 ל'. ממשיך, במרחב לרגליים, לגוף ולראש. כל זה הודות לבסיס הגלגלים הארוך ולניצול מוקפד של החלל הפנימי החדש שזה יצר. המושבים הם מושבי הנוחות המעולים של אופל – מכונים AGR – ומציעים חוויה ארגונומית יוצאת מן הכלל. בהתאם לגרסה, המושבים מרופדים בקפידה בעור NAPPA בשילוב אלקנטרה, מצוידים בכריות תמיכה צידיות שניתן לכוון, בסיס מתארך ואף חימום, אוורור ועיסוי. המטרה של אופל היא לספק חווית נסיעה נוחה ונעימה מאד גם בנהיגה הארוכה ביותר. חלק חשוב מכך הוא גם השקעה רבה בהפחתת הרעשים החודרים לתא – על ידי זיגוג כפול בחלונות הקדמיים (בהתאם לגרסה) וגם תוספת לדיפון הדלתות הפנימי. חומרי הריפודים והדיפונים תואמים את הגישה הסביבתית של אופל לקיימות ושמירה על כדור הארץ ועשויים מחומרים ממוחזרים.

טכנולוגיות לבטיחות וחוויה

תא הנהג הוא דיגיטלי מלא ומתקדם ברמה הגבוהה ביותר. מול עיני הנהג (גרסת GS) יש תצוגה עילית HUD המקרינה מידע חשוב על השמשה הקדמית – בנוסף הנהג ייהנה מלוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 10 אינץ'. גרסת GS מגדילה את מסך המולטימדיה לממדים מרשימים של 16 אינץ' דרכו אפשר לשלוט באופן אינטואיטיבי ובשפה העברית בתפקודים ובהגדרות הרבות של הגרנדלנד – למשל לבחור אחד משמונה גוונים של תאורת אווירה (*), לשלוט בטמפ' של בקרת האקלים בצד הנוסע או הנהג וכמובן להתחבר ל-Apple Carplay ו-Android Auto באופן אלחוטי (אם הטלפון שלכם תומך בכך). גרסת GS מצוידת גם במשטח טעינה אלחוטי המשחרר את תא הנהג מעול כבלי ה-USB המציקים. לצד זאת, לא נפקד מקומם – הבטיחותי יש לציין – של מתגים פיזיים המאפשרים קיצורי דרך מהירים לבקרת האקלים והשמע מבלי לעבור דרך התפריטים שבמסך המרכזי.

עוד בעולמות הבטיחות, אופל גרנדלנד החדש מצויד במערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות רבות. אלה כוללות בלימת חירום אקטיבית מתקדמת המסוגלת לזהות הולכי רגל עד למהירות של 60 קמ"ש ותמשיך לזיהוי כלי רכב עד למהירות של 140 קמ"ש. תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות ויכולת להתמודד עם נסיעה בפקקים, זיהוי תמרורים ויכולת להזין את הנתון לבקרת השיוט האדפטיבית. גרסת GS הבכירה מקבלת מערכות בטיחות נוספות ובהן ניטור שטח מת, החלפת אורות גבוהים, התרעה על תנועה חוצה מאחור וגם יכולת לבחור את המיקום שהרכב ישמור בתוך הנתיב. מערכות כמו מצלמות 360 מעלות (*), ניתוק כרית אוויר קדמית ו-6 כריות אוויר לצד עוגני ISOFIX לפנים ומאחור בשביל הנוסעים הצעירים ביותר.

כוח וחיסכון

אופל גרנדלנד מצויד במערכת הנעה היברידית-מתונה חזקה אך חסכונית, המפיקה הספק בריא של 145 כ"ס משילוב חכם של שני מנועים. זה מתחיל ממנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.2 ל' המפיק 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד נמוכים. אל המנוע הזה מצטרף מנוע חשמלי המפיק 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ ומוזן מסוללת ליתיום במתח של 48 וולט. התפוקה המשותפת יורדת לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית כפולת-מצמדים עם שש מהירויות. מערכת ההנעה הזו מאפשרת תנועה עירונית על כוח החשמל וכן פרקי זמן ארוכים יותר שבהם מנוע הבנזין דומם, למשל בפקקים או מורדות ארוכים. המערכת ההיברידית היא בטעינה עצמית, אינה נדרשת לטעינה מרשת החשמל ופעולתה שקופה וטבעית לנהג – זה מצידו צריך רק לבחור בין שלושה מצבי נהיגה: ECO, NORMAL ו-SPORT. בהתאם למצב הרוח ולצורך לחסוך דלק ולצמצם זיהום אוויר. התאוצה ל-100 קמ"ש היא רק 10.2 שניות עם מהירות מירבית של 201 קמ"ש. מול זה יש צריכת דלק משולבת של 5.5 ו-5.6 ל' ל-100 ק"מ* (בהתאם לגרסה).

עוד באזורי השקט הנפשי, אופל מציעה 4 שנים או עד 120,000 ק"מ (המוקדם מביניהם) על הרכב והסוללה.

Opel Grandland גרסאות ומחירים

בהיצע שתי גרסאות לאופל גרנדלנד החדש: גרסת EDITION במחיר של 186,990 שקלים וגרסת GS הבכירה במחיר של 206,990 שקלים.

לפרטים נוספים ולתיאום נסיעת התרשמות צרו עמנו קשר עוד היום וגלו בעצמכם את אופל גרנדלנד האדיר.

*חלק מפריטי האבזור בגרסת GS
*נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל, הספק המנוע וטווח הנסיעה המפורטים הינן בהתאם לבדיקות מעבדה ונתונים שהתקבלו מהיצרן. תוצאות בדיקות המעבדה והנתונים, מושפעים, בין היתר, אך לא רק, מתנאי הדרך, מזג האוויר, מתחזוקת הרכב, מאפייני הנהיגה ורמת טעינת הסוללה ולכן עלול להיווצר פער בין נתוני המעבדה והנתונים שהתקבלו מהיצרן לנתונים בפועל, הנתונים נועדו לשם השוואה בין הדגמים השונים. להרחבה ניתן לעיין בספר הרכב. קיבולת הסוללה פוחתת לאורך זמן ומושפעת, בין היתר, מאופן השימוש, מחזורי הטעינה ובלאי הסוללה. אגרת הרישוי הינה בשיעורים הקבועים בחוק, במידה ויחול שינוי ברמת הגימור אגרת הרישוי תהיה בכפוף לדין. טל"ח.

מעניין אותך לקבל פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם