Opel Astra – להתאהב מחדש
בעולם הרכב של היום, אפשר לספור על יד אחת את הרכבים ששמותיהם מזכירים לנו זיכרונות ילדות. מהנסיעה לכנרת בחופש הגדול כשלא היה צריך מזגן, מהביקור של המשפחה בליל הסדר כשהשרון היה מבושם ריח עז של פריחת הפרדסים. Astra היא אחת המכוניות הבודדות האלה ובעצמה היורשת של דגם לא פחות אייקוני – Kadett, שיוצרה לא ברצף משנת 1936 ועד שהוחלפה על יהיה Astra – תשאלו את ההורים.
Astra של 2025
כיום זה הדור השישי של אופל Astra והיא מגיעה לישראל ממפעל החברה בגרמניה. זו האופל אסטרה הראשונה תחת קונצרן סטלנטיס – אחרי שהחברה נרכשה על ידה מ-GM – ואי אפשר שלא להתרשם מהזינוק הגדול באיכות הכללית של המכונית כמוצר איכותי ומהודק.
הבסיס הוא פלטפורמת EMP2 המעולה של הקונצרן המשמשת גם את דגם היוקרה DS4 ודגמים מצטיינים אחרים בקבוצת סטלנטיס הגדולה. בסיס הגלגלים הוא 267.5 ס"מ. האורך הכללי 439 ס"מ קומפקטיים, הרוחב 186 ס"מ נדיבים והגובה 146.5 ס"מ ספורטיביים לכן אין זה מפתיע שאופל Astra שייכת לקבוצה C המשפחתית הקומפקטית. זה לא אומר שמדובר ברכב קטן. עם תא מטען של 442 ל' ומכל דלק שמכיל 52 ל' יש כאן שימושיות רבה במונחי מרחב וטווח נסיעה.
על הבסיס הזה אופל עיצבה מרכב מרהיב, מודרני ומינימליסטי הנושא את שפת העיצוב הייחודית של המותג המכונה VISOR. קווי המרכב, מדויקים ומשתלבים בניואנסים מוקפדים המוכרים היטב ממיטב יצרניות גרמניה. העין של הצופה ב-Astra נמשכת לאורכו של קו מהסמל שבחרטום ולכל אורך מכסה המנוע. מעבר לערך האסטטי זהו מאפיין עיצובי היסטורי המקשר את ההווה למסורת והמורשת ארוכת השנים של Opel כיצרנית רכב שנוסדה ב-1863 ומייצרת מכוניות ממש משנת 1899. שפת העיצוב העדכנית כוללת חזית VISOR חדשנית המובילה את המראה של כל דגמי Opel הנוכחיים, פנסי LED עם חתימת אור ייחודית ופנסים ראשיים MATRIX אקטיביים ומונעי סנוור כשמתחת פגוש ספורטיבי ופנסי ערפל – LED כמובן. את המראה סוגרים גג בצבע שחור, אנטנת כריש, שמשות כהות, חישוקי גלגל 18 אינץ' יפיפיים ופגוש אחורי ספורטיבי עם דיפיוזר ומעליו יחידות LED אחוריות שעיצובן מתכתב עם אלה שבחזית. איך אומרים מכונית דינאמית מבלי לומר זאת במילים? פשוט הביטו ב-Astra.
אופל Astra נהנית מהאבזור העשיר של גרסת GS LINE הספורטיבית. חבילת האבזור הזו מפרגנת לעיצוב של המרחב הפנימי שהוא ביישור קו עם החיתוכים האלגנטיים של המרכב – לא תמצאו כאן גודש מציף של קווים ואלמנטים רק לשם יצירת רושם אלא חלל פנימי שנועד לנקות מחייכם את ה"רעש הלבן" וליצור חלל בטוח, נעים ושקט לצאת בו לדרך. הקוקפיט דיגיטלי מלא וכולל שני מסכי 10.0 אינץ' צמודים – Pure Panel – המאפשר בחירה בין שבע ערכות נושא למראה ותצוגת המידע וכמובן גם ממשק בעברית. ישנו חיבור אלחוטי ל-Apple CarPlay ו-Android Auto (למכשירים תומכים כמובן), בקרת אקלים מפוצלת, גג שמש פנורמי נפתח עם וילון, תאורת אווירה בדלתות עם שמונה גוונים לבחירה. בנוסף, תמצאו את מושבי הנוחות הארגונומיים AGR שהפכו לאמת המידה בתעשייה כאשר שני המושבים הקדמיים מחוממים, מרופדים באלקנטרה ועור תעשייתי, כיוון תמיכה לגב התחתון, הארכה של בסיס המושב וכן כיוון חשמלי למושב הנהג. כל זה כחלק מחבילת נוחות המציעה NVH (בידוד רעשים ורעידות) ברמה מצטיינת. בנוסף, בורר הילוכים מינימליסטי – E-TOGGELE – מפנה את המרחב הפנימי, ישנה שליטה על העברת ההילוכים בעזרת משוטים בגב גלגל ההגה וכן בחירה בין שלושה מצבי נהיגה: חסכוני – ECO, רגיל – NORMAL וכמובן ספורט.
Astra כוח וחסכון
התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת רק 9.7 שניות. נתון שלא היה אפשרי ללא שילוב של תכנון מתקדם היוצר משקל עצמי של 1,296 ק"ג – משקל שלא צריך מאות רבות של כוחות סוס כדי ליצור רכב מהנה לנהיגה. אופל בחרה במנוע ה-1.2ל' טורבו-בנזין המפיק בתצורה הזו 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד. נתונים המצביעים על מומנט רב בסיבובי מנוע נמוכים לצד גמישות רבה וזמינות כוח כשצריך. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים מתוצרת AISIN היפנית. תיבת ההילוכים היא החלק השני במשוואת הביצועים והחסכון של אסטרה ומאפשרת למנוע החזק לעבוד בתחום היעיל ביותר שלו לפי דרישת הנהג: לחסכון או לחוויית נהיגה מלהיבה כפי שמכתיבות אותיות GS.
המהירות המרבית הרשמית היא 210 קמ"ש – זו נתמכת על ידי צמיגים ספורטיביים עם חתך 40 (על אותם חישוקי 18 אינץ' יפיפיים) מערכת מתלים מתקדמת ובלמים איתנים. לגבי חווית הנהיגה עצמה, אנו ממליצים להגיע ולהתרשם בעצמכם מנוחות הנסיעה המצטיינת, מהתגובתיות של מערכת ההנעה ומהעונג שאופל אסטרה יודעת להעניק – שם בסיבובים.
בסופו של יום תגיעו לתדלק מכל דלק בן 52 ליטרים כאשר צריכת הדלק (משולבת רשמית) עומדת על 5.8 ל'* ל-100 ק"מ בלבד.
Astra נוחות ובטיחות
אם כבר נוסעים לאילת – עשו זאת בנוחות, את המושבים הקדמיים כבר ציינו אבל גם מאחור יש ספסל אחורי מרווח מאד ונוח – עם אותם ריפודי אלקנטרה מהממים – שאליו קל מאד להיכנס ולצאת בזכות מפתח רחב במיוחד של הדלתות האחוריות. אפשר להרחיב את הקיבולת של תא המטען מ-422 ל' עד ל-1,339 ל' וחשוב לא פחות אפשר להתקין גם וו גרירה ולגרור עד 1.2 טונות עם נגרר עם בלמים.
אותה פלטפורמה שמעניקה נוחות והתנהגות מצטיינים במערכה הראשונה, נותנת בטיחות מתקדמת בהמשך העלילה. זו כוללת שורה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות ובהן בלימת חירום אקטיבית המזהה הולכי רגל עד 60 קמ"ש ורכב בתנועה עד 140 קמ"ש, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות ויכולת להתמודד עם פקקים, ניטור תמרורי תנועה והצגתם לנהג, התרעה על רכב חוצה מאחור ורכב בשטח מת, התרעה על ערנות נהג ועוד מערכות נוספות. הכל כדי להביא אתכם בחזרה הביתה בשלום.
שם בחניה של הבית תהנו מ-4 מצלמות המייצרות תמונת 360 מעלות ממעוף הציפור וברזולוציה גבוהה וגם חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה גרפית וקולית. לאחר כיבוי המנוע – תאורת ליווי תישאר דולקת לכמה שניות אם תבחרו להפעיל הגדרה זו.
Astra בחרו את הצבע
בהיצע שבעה גוונים שלמעט הלבן בנקיז כולם מטאליים ומפרגנים מאד לעיצוב המתקדם של הרכב. ישנה אופציה לחבילת Black Pack הכוללת מסגרת מושחרת לחזית, לוגואים וסמלים שחורים. רמת האבזור אחידה ועשירה מאד GS LINE וכוללת בנוסף למה שצוין בכתבה גם שמשות כהות, דוושות אלומיניום, מראות צד שחורות ואבזור נוחות רב נוסף.
מחיר Opel Astra GS Line עומד היום על 167,990 שקלים (לא כולל אגרת רישוי).
נתוני צריכת הדלק המפורטים הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן ובהתאם לתקן החל. נתונים אלו, מושפעים, בין היתר, אך לא רק, מתנאי הדרך, מזג האוויר, מערכות הרכב, תחזוקתו ומאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער בין נתוני המעבדה לנתונים בפועל. הנתונים מסייעים להשוואה. להרחבה ניתן לעיין בספר הרכב. הנתונים מתייחסים לדגם Opel Astra GS Line